پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت شل با رویکرد آینده پژوهی در بازار نفت و محیط زیست

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت شل با رویکرد آینده پژوهی در بازار نفت و محیط زیست، در 225 اسلاید.

بخشی از متن فایل:
بررسی شیوه کسب و کار کمپانی نفتی شل
شل کمپانی نفتی است که در ایالات متحده واقع شده و زیرمجموعه کمپانی نفت و گاز هلندی-بریتانیایی رویال داچ شل است. رویال داچ شل، یکی از بزرگ ترین کمپانی های صنعت نفت و گاز در جهان به شمار می رود.
این کمپانی طی سال 1890، توسط جین باپتیست آگوست کسلر و هنری دیتردینگ، در هلند تاسیس شد. حدود 22 هزار کارمند این شرکت در ایالات متحده مشغول به کارند و دفتر مرکزی آن نیز در هیوستون تگزاس قرار دارد. از جمله فعالیت های شل شامل عملیات اکتشاف، استخراج و پالایش نفت و گاز است، علاوه بر این به تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز می پردازد.
پالایشگاه نفت شل در مارتینز کالیفرنیا واقع شده و به عنوان نخستین پالایشگاه ایالات متحده نیز به شمار می رود. این پالایشگاه، نفت مورد نیاز کمپانی شل و تکساکو در حوزه غرب و غرب میانه را تامین می کند. زمانی که شرکت نفتی تکساکو با کمپانی شورون ادغام شد، شل سهام تکساکو را خریداری کرد و در سال 2002، نام برند خود را جایگزین نام تکساکو کرد. در حال حاضر شل، تامین کننده 2درصد از نفت و 3درصد از گاز طبیعی دنیاست.
چالش جهانی
نفت و گاز جزو منابع تجدید ناپذیر هستند، با این حال از نیاز های ضروری بشر به شمار می روند. در سال های اخیر با افزایش جمعیت جهان و با بالا رفتن استاندارد های زندگی، استفاده از انرژی با رشد چشمگیری مواجه شده است. این مسئله تقاضا برای سوخت هایی مثل نفت، گاز و سایر منابع انرژی را افزایش داده است.
بنابراین شل با چالش عظیمی روبه رو شد. این کمپانی باید هم نیاز نسل حاضر و نسل آینده را تامین می کرد و هم کمترین آسیب زیست محیطی را سبب می شد. هدف شل، تولید انرژی ایمن و ارائه خدمت موثر به کلیه سهامداران، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران است.
دو هدف اصلی شل شامل این موارد است:
-فعالیت موثر، سود آور و مسئولانه در زمینه نفت، گاز، فرآورده های نفتی و سایر کسب و کار ها
- مشارکت در کشف سایر منابع انرژی، جهت پاسخگویی به نیاز روز افزون مصرف کنندگان به انرژی
سهامداران
بدنـــه اصــلــی و داخلی شل، سهامداران، کارکنان و تامین کنندگان آن هستند. کسب و کار های عظیم و بزرگی مثل شل به سهامداران تعلق دارند. آنها نقش مهمی در شرکت ایفا می کنند. سهامداران سرمایه هنگفتی را که یک کسب و کار برای رشد نیاز دارد، فراهم می کنند.
کارکنان
گروه دیگری که وجودشان در یک سازمان ضروری است، کارکنان آن سازمان هستند. شل حدود 100هزار نفر را در سراسر دنیا به خدمت گرفته است. از جمله این افراد می توان به مدیران مالی، بازاریابی، فروش و کارشناسان اکتشافات نفت و گاز اشاره کرد. سایر کارکنان شل را نیز زمین شناسان، محققان بازار، مهندسان، کارکنان سکو های نفتی و کارمندان دفتری تشکیل می دهند.
استاندارد های کاری، سلامت، ایمنی و تعهد کارکنان نیز از نکات ضروری و مهمی است که به بقای این کمپانی، به عنوان طلایه دار این صنعت کمک خواهد کرد. هر گونه خطا در این زمینه، به قیمت از دست دادن اعتبار و ایجاد مشکل معاش کارکنان تمام می شود.
یکی از اولویت های شل، احترام به کارکنان است. این شرکت به فکر رفاه حال کارکنان و امنیت محیط کار آنهاست و در عین حال، امکان ترقی و پیشرفت آنها را نیز فراهم کرده است. توجه به این نکات، اثرات مثبتی روی کارکنان داشته و آنها را مطمئن و با انگیزه کرده است.

فهرست مطالب:
استراتژی بازاریابی شل
انديشه هاي برتر جهاني – شركت رويال داچ شل
تاریخچه
استراتژي و چشم انداز
ارزش هاي سازماني
تحقيق و توسعه
فروش
آينده
بازاریابی از یادگیری تا اجرا/بررسی شیوه کسب و کار کمپانی نفتی شل
چالش جهانی
سهامداران
کارکنان
تامین کنندگان
چشم انداز بلند مدت
توسعه و تحقیق
شرکت در توسعه پایدار
تولید سوخت های جایگزین
به دنبال سوخت های جایگزین
مدیریت دانش در شرکت شل
کلیدی‌ترین مولفه‌های رویکرد مرحله‌ای مدیریت دانش در شل
حوزه فعالیت‌های شرکت رویال داچ شل
گستره جغرافیایی داچ شل
بزرگترین شرکت فعال در بورس لندن
تنوع بخشیدن در عرصه کسب‌وکار شرکت شل
سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو
ریشه‌های تأسیس رویال داچ شل
تعهدشفاف درکسب وکار شرکت شل
استراتژی شرکت رویال داچ شل، در قالب یک شعار
تحقیق و توسعه، محور فعالیت‌های رویال داچ شل، بویژه در حوزه انرژی‌های نوین
بازاریابی انرژی قابل تجدید
تغییر دیدگاه جهانی نسبت به برند شل
راهی متفاوت برای ارتباط و درگیر کردن نسل هزاره در رفع معضلات
​تاریخچه لوگوی شرکت شل
تغییرات نشان تجاری شرکت شل
داستان برند شل، غول هلندی صنعت نفت و گاز
جنگ‌های جهانی و توسعه‌ی بین‌المللی
توسعه برند شل
تمرکز روی معیارهای بازاریابی
جنگ‌های جهانی اول و دوم دوران اوج‌گیری صنعت حمل‌ونقل بودند
انتخاب نام برند Shell
محصولات برند Shell
شعار برند Shell
آینده نگاری و سناریو نویسی شل، بی پی، پتروبراس
اولین سناریوی شرکت شل
آماده سازی ذهن مدیران برای تدوین سناریو
سناریوهای انرژی شل در چشم انداز سال 2050 شل
سناریو برای حفظ منابع
سناریوی طراحی نقشه بری آینده
آینده انرژی جهان
تقاضای جهانی انرژی تا سال2050
رمز موفقیت شرکت شل در کسب و کار
استفاده از فناوری های سطح بالا و در کلاس جهانی
تکنولوژی های مورد استفاده شل
اقدام مثبت شل دربازاریابی
همکاری با شرکت فراری
حضور شرکت شل در مسابقات پر اهمیتی مانند مسابقات فرمول یک
گروه بندی های عمده کسب و کارشل
استراتژی بازاریابی شل
تقسیم بندی بازار
استراتژی هدف گذاری
تجزیه و تحلیل رقابتی و مزیت رقابتی
آمیخته بازاریابی
5نیروی پورتر و مزیت رقابتی شل
پیامدهای نیروهای پورتر پنج در رویال داچ شل
تجزیه و تحلیل SWOTدرشرکت شل
ماتریس آنسوف درشرکت شل
شل از ماتریس Ansoff برای رشد موفق بین المللی استفاده می کند
تقسیم بندی، هدف گذاری، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی شل
آمیخته بازاریابی
مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی شل
ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی SHELL-
تجزیه وتحلیل شرکت نفت شل
زنجیره تامین کارآمد
سرمایه گذاری در انرژی پایدار
تأثیرات عرضه و تقاضا در گذشته اخیر شل
اتخاذتحلیل توسعه استراتژِیک
بررسی راهبردهای مختلفی برای احیای بخش حیاتی اقتصادی شل
سهم بازار شل و کشش قیمتی تقاضا
تاثیرحضور اوپک در بازار
رقبای شل
شل از تجزیه و تحلیل برای پایداری و تداوم کسب و کار در کل سازمان استفاده می کند
فرهنگ داده‌محور روزافزون Shell
توانمند سازی استراتژیک کارکنان
اهمیت استراتژیک داده ها در شل
استفاده از تحلیل صنعتی سلف سرویس برای حل مشکل
ماتریس خط مشی جهت دار شل
صنعت/بررسی اجمالی/تحلیل بازار انرژی/گاز
تجزیه و تحلیل PESTLE
مدل تجاری
کارت امتیازی متوازن
استراتژی اقیانوس آبی
تجزیه و تحلیل دیدگاه مبتنی بر منابعVRIO
چالش های استراتژیک
پیشنهادات
References
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 6825 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 225

حجم فایل:3,726 کیلوبایت

 قیمت: 155,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل دانلودی را با نرم افزار rar از حالت فشرده خارج نمایید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت