آیین نامه وسایل حفاظت فردی

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
1- هدف و دامنه شمول
2- به منظور تامین و ارتقاء سطح ایمنی و حفاظت نـیروی کار و همچنین صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور و در راستای پیشرفت تکنولوژی و ایمن ‌سازی محیط کارگاه ها و به منظور پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی، مقررات این آیین‌نامه به استناد آیین نامه ماده 85 قانون جمهوری اسلامی ایران تدوین گردیده است.
3- فصل اول ـ تعاریف
4- وسیله حفاظت فردی : وسیله‌ای است که برای حذف تماس مستقیم با عوامل زیان‌آور محیط کار و تقلیل اثرات مخاطره آمیز در محل کار توسط فرد استفاده می‌شود.
5- گوشی حفاظتی : نوعی وسیله حفاظت شنوایی است که با قرارگیری در روی گوش و پوشاندن لاله آن از رسیدن امواج صوتی بالاتر از حد مجاز به گوش جلوگیری می‌کند.
6- پلاگ گوش : نوعی وسیله حفاظت شنوایی است که در داخل مجرای شنوایی قرار گرفته و با مسدود کردن آن از رسیدن امواج صوتی بالاتر از حد مجاز به پرده صماخ و انتقال آن به گوش داخلی جلوگیری می‌کند.
7- وسایل و تجهیزات حفاظت فردی کار در ارتفاع : وسایلی هستند که به منظور پیشگیری از سقوط و یا کاهش عوارض و صدمات ناشی از سقوط کارگر از ارتفاع به کار می‌رود. مانند کمربند ایمنی مهار کل بدن ( هارنس )، لنیارد، قلاب قفل‌شونده ( کارابین )، انواع طناب تکیه‌گاهی، عملیاتی، دینامیکی، استاتیکی و پشتیبان
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 10566 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:493 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    word
    pdf

  • گالری تصاویر :