تحقیق گردشگری حلال

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم
توضیحات:
تحقیق در زمینه گردشگری حلال، در قالب فایل Word در 7 صفحه.

بخشی از متن تحقیق:
گردشکری حلال یکی از جدیدترین شاخه های گردشگری است که از حدود یک دهه اخیر وارد این صنعت شده است و تعاریف متفاوتی نیز برای توصیف و تشریح آن ارائه شده که البته دارای مشترکات و همچنین اختلافاتی نیز است، اما همه انها بر مبنای دینی تعریف می شوند.
بنابر برخی تعریفات گردشگری حلال نوعی گردشگری است که در آن تمهیداتی بر مبنای موازین اسلام و جهت انطباق با آن صورت گرفته است. می‌توان گردشگری حلال را زیر مجموعه گردشگری مذهبی دانست که بر اساس باورهای خانواده‌های مسلمان و پایبند به شریعت اسلام سازمان‌دهی می‌شود.
سازمان جهانی جهانگردی نیز گردشگری حلال یا (Halal tourism) را چند سال است پذیرفته و برای ان تعاریفی ارائه کرده است. بر اساس تعریف سازمان جهانی جهانگردی گردشگری حلال محصول جدیدی از صنعت گردشگری است که برنامه‌های تفریحی و گردشگری ویژه‌ای را برای مسلمانان تدارک می‌بیند. به این معنا که مسلمانان از هر کشوری که باشند مایلند در برنامه‌های تفریحی و سفرهای خود به آداب شرعی عمل کنند.
به عنوان مثال از غذای حلال رستوران‌ها استفاده کرده و یا در هتل‌هایی که مشروبات الکلی سرو نمی‌کنند اقامت کنند. همچنین برای زنان و مردان استخرهای شنای جداگانه در نظر گرفته شود و در طول سفر اوقات شرعی اعلام و برای آن برنامه ریزی شود. ضمن آنکه بیشتر این گردشگران مسلمان مایلند در برنامه سفر خود بازدید از اماکن مذهبی نیز وجود داشته باشد.
به زبان ساده می توان گفت گردشگری حلال نوع خاصی از گردشگری است که در ان تمام هماهنگی ها، تمهیدات و اقدامات بر مبنای موازین شرع اسلام انجام می گیرد.
بدین ترتیب مسلمانان می توانند در هر کشوری از مقاصد گردشگری حلال، در برنامه های تفریحی خود به آداب شرعی عمل کنند. به طور مثال آنها می توانند از غذای حلال رستورانها استفاده کرده و یا در هتل هایی که مشروبات الکلی سرو نمی کنند، اقامت نمایند. همچنین برای زنان و مردان در این نوع گردشگری، استخرهای شنای جداگانه در نظر گرفته می شود و در طول سفر اوقات شرعی اعلام و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

فهرست مطالب:
مقدمه
گردشگری حلال چیست؟
وضعیت گردشگری حلال در ایران
کشورهای پیشرو در گردشگری مذهبی
ده مقصد برتر گردشگری حلال در دنیا
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 12751 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:530 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word قابل ویرایش